با میزان کالری انواع شکلات های مختلف آشنا شوید

شکلات ها به دلیل طعم خوبی که دارند، از تنقلات مورد علاقه بسیاری از مردم می باشند و در بسیاری از مراسم ها و جشن ها مورد استفاده قرار می گیرند، زیاده روی در مصرف این نوع از تنقلات می تواند، با افزایش وزن و قند خون همراه باشد، اما با مصرف به اندازه می توان از فواید آن بهره مند شد، در این مقاله با کالری انواع شکلات آشنا می شوید، تا میزان وجود کالری در ...

با میزان کالری انواع شکلات های مختلف آشنا شوید

شکلات، به محصول ساخته شده از کاکائو گفته می شود، این ماده غذایی خوشمزه و انرژی زا از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت های مختلف حاصل می شود. شکلات با طعم دلپذیر خود می تواند، به هضم غذا کمک کتد، دویست گرم شکلات به راحتی فرآیند هضم در معده را سرعت می بخشد و به دلیل دارا بودن اندروفین می تواند، افسردگی و کسالت را از بین ببرد. در این مقاله تلاش شده است، تا با کالری انواع شکلات آشنا شوید.

سروتونین ناشی از مصرف شکلات می تواند، به آرامش و خوش اخلاقی شما کمک کند و انرژی فراوانی به بدن می دهد، این انرژی به سرعت تحلیل می رود، که این موضوع چندان برای بدن مفید نمی باشد، شکلات با طبع گرم خود در صورت مصرف به اندازه فواید مخصوص به خود و در صورت زیاده روی مضراتی به همراه خواهد داشت.

آشنایی با کالری انواع مختلف شکلات

کالری انواع شکلات

شکلات در زمره تنقلات خوشمزه و پرطرفدار قرار دارد، شکلات هایی با درصد بالای هفتاد درصد در دسته شکلات های تلخ قرار می گیرند و میزان کاکائو به کار رفته در آن ها بیشتر از شکلات های معمولی می باشد، کالری شکلات تلخ و بررسی مواد مغذی و ارزش غذایی شکلات تلخ شما را با دانستنی های مهمی در رابطه با این نوع از شکلات آشنا می کند. لازم به ذکر است، که شکلات های هفتاد تا هشتاد و پنج درصد که طرفداران بسیاری نیز دارند، برای بدن مفید می باشند و خواص بسیاری دارند.

مصرف پنجاه گرم شکلات شیرین چیزی حدود دویست و پنجاه کالری عاید بدن می سازد و هر صد گرم شکلات شیرین حاوی پانصد کالری می باشد، پانصد کالری می تواند، معادل یک وعده غذایی متشکل از مرغ گریل شده، هویج و سبزیجات باشد،  بنابراین مصرف صد گرم شکلات در طول روز بخش زیادی از اضافه وزن را به خود اختصاص می دهد.

افراد بسیار کمی وجود دارند، که علاقه ای به شکلات نداشته باشند، علاقه به این خوراکی خوشمزه ریشه در کودکی ما دارد، همان زمانی که ما را از مصرف بیش از اندازه آن منع می کردند و همین موضع ولع رسیدن به آن را افزایش می داد! آشنایی با میزان کالری انواع شکلات برای کنترل وزن بسیار موثر می باشد، در ادامه میزان کالری شکلات های مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم.

کالری شکلات Hobby

شکلات هوبی از شناخته ترین شکلات های موجود در بازار می باشد که با رنگ بنفش بسته بندی آن در ذهن تداعی می شود و یکی از تنقلات مورد علاقه به خصوص برای کودکان به شمار می رود، در خصوص میزان کالری این نوع شکلات باید گفت هر شکلات هوبی سی گرمی تقریبا دارای صد و شصت کالری می باشد.

شکلات تلخ باراکا

شکلات تلخ، شکلاتی است، که میزان کاکائو در آن بالا و میزان شکر آن کم باشد، هر صد گرم شکلات تلخ 65 درصد باراکا دارای 564 کالری است، 31 گرم چربی، 61 گرم کربوهیدرات، 4.9 گرم پروتئین، 559 میلی گرم پتاسیم، 24 میلی گرم سدیم و مقداری منیزیم، کلسیم، آهن و فلاونول در هر صد گرم از این شکلات وجود دارد. مصرف شکلات تلخ با چای سبز می تواند، اثر آنتی اکسیدانی قوی ایجاد کند، که امری مفید است، بسته به آن که بیش از 25 گرم در روز نباشد.

معرفی میزان کالری شکلات باراکا

شکلات تلخ پارمیدا

برای بررسی کالری انواع شکلات باید به میزان کالری موجود در شکلات تلخ پارمیدا نیز پرداخت، بسیاری از افراد که به دنبال رژیم های لاغری و تناسب اندام هستند، تلاش می کنند، در هنگام انتخاب تنقلات به سمت خوراکی هایی بروند، که زحمات آن ها در جهت لاغری و تناسب اندارم را مورد تهدید قرار ندهد، از همین رو انتخاب این افراد برای شکلات نوع تلخ آن می باشد، زیرا گمان می کنند، شکلات تلخ کالری کمتری دارد! در حقیقت شکلات های تلخ دارای قند کمتری می باشند و میزان کالری در آن ها تفاوت چندانی با شکلات های شیرین ندارد. شکلات دوست داشتنی تلخ پارمیدا نود و شش درصد هشتاد گرمی دارای 421 کالری است.

شکلات تویکس

شکلات TWIX از آن دسته شکلات هایی می باشد، که طرفداران بسیاری دارد و حداقل بیشتر افراد برای یک بار هم که شده آن را امتحان کرده و از طعم خوب آن بهره برده اند، درون شکلات تویکس یک لایه کارامل قرار دارد و این شکلات را از سایر شکلات های معمولی متفاوت می سازد، این شکلات پنجاه گرمی دارای 246 کالری می باشد.

شکلات توپی شیرین عسل

شکلات توپی مغزدار شیرین عسل در هر صد گرم دارای مقدار انرژی: 514.5 کیلو کالری، چربی: 28.9 گرم، پروتئین: 7.4 گرم، کلسیم: 181.09 میلی گرم،سدیم: 103.35 میلی گرم و کالری حاصل از چربی در هر صد گرم از شکلات شیرین عسل 260.1 کالری می باشد.

آشنایی با کالری انواع شکلات شیرین

شکلات گالاردو

در خصوص معرفی کالری انواع شکلات باید به بررسی میزان کالری شکلات مغزدار گالاردو نیز پرداخت، زیرا این شکلات یکی از انواع محبوب در میان مردم می باشد، این نوع از شکلات معمولا با بسته بندی سفید و صورتی در خاطر مردن تداعی می شود، که دارای طعم دلپذیر توت فرنگی است، نکته در این است، که به نظر می آید، این شکلات خوشمزه و پرطرفدار در هر صد گرم تقریبا چهارصد و نود چهار کالری دارد، یعنی نزدیک به 500 کالری، که بیش از این گفتیم، این مقدار از کالری می تواند، به عنوان یک وعده سیر کننده باشد.

شکلات مغزدار

طعم آجیلی و بافت جویدنی این نوع از شکلات ها موجب شده است، تا به انواع شکلات دوست داشتنی در میان مردم بدل شود، این شکلات خوش طعم دارای چربی های مفید نیز برای قلب مفید می باشد،  ترکیب شکلات و آجیل با یکدیگر به یک ترکیب جادویی و دوست داشتنی تبدیل شده است، که می تواند، احساس نیاز به یک خوراکی شیرین را به خوبی مرتفع سازد. یک بار کوچک هجده گرمی از این نوع شکلات دارای 85٫5 کالری، 3٫9 گرم چربی، 2٫2 گرم چربی اشباع شده، 0٫4 گرم فیبر، 9٫7 گرم قند و 1 گرم پروتئین می باشد.

شکلات Hiss

یکی از شکلات های خوشمزه قدیمی که خیلی از افراد به یاد دارند، شکلات تک تک می باشد، این شکلات شامل یک بیسکویت با لایه های شکلاتی می شد، که طعم بی نظیر ان هنوز هم در یاد علاقمندان آن هست، شکلات هیس شبیه به شکلات خوشمزه تک تک می باشد و از محبوبیت بالایی برخوردار است، این شکلات 42 گرمی دارای 225 کالری می باشد و طعم بسیار خوبی دارد.

بررسی کالری شکلات هیس

موارد احتیاط

پس از آشنایی با کالری انواع شکلات بهتر است، در مصرف به اندازه شکلات دقت کافی داشته باشید، با مصرف هر وعده شکلات با وزن حدود 28 گرم و با میزان تلخی هفتاد درصد حدود 20 تا 25 درصد کافئین دریافت می شود و زیاده روی در مصرف شکلات تلخ می تواند، سطح کافئین خون بدن را افزایش دهد و ضربان قلب را بالا ببرد.

از جمله تاثیرات منفی زیاده روی در مصرف شکلات تلخ می توان به حالت تهوع، تپش قلب، کم آبی و اختلال در خواب اشاره کرد. مصرف 30 تا 60 گرم شکلات تلخ به شکل روزانه بدون خطر می باشد. جالب است، بدانید کشور بلژیک از سال 1635 میلادی با شکلات پیوند خورده است و به کشور شکلات معروف گشته است و هفتم جولای یا شانزدهم تیر ماه را به نام روز جهانی شکلات نامگذاری کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان